LUKS jak na dłoni
Transparentność rozumiemy jako przejrzystość wobec podejmowanych przez nas działań. Chcemy jawnie pokazać wartości, jakimi się kierujemy i zwizualizować proces produkcji w naszej firmie. Pragniemy przedstawić na co składa się cena pojedynczego produktu. Stawiamy na otwartą komunikację - dzięki temu za każdym razem, gdy wybierasz Looks by Luks masz pewność, że podejmujesz świadomą i przemyślaną decyzję zakupową.
Pragniemy, aby nasi klienci kupowali świadomie, dlatego ujawniamy na co składa się cena naszego produktu.
Postanowiliśmy wybrać cztery z naszych najbardziej popularnych produktów, aby pokazać za co dokładnie płacisz wybierając właśnie naszą markę. Prezentujemy koszt ich wytworzenia, rozpoczynając od materiału i szycia, przez koszty stałe, podatki aż po naszą marżę.
W naszym przypadku marża to kwota jaka zostaje nam po pokryciu kosztów, które przeznaczamy na inwestycje (nowe projekty, materiały, prototypy, sprzęt, testowane oprogramowanie), marżę partnerów handlowych oraz wynagrodzenie właścicieli. Marża różni się w zależności od produktu. Czasem może być wyższa, czasem może być niższa. Są produkty na których zarabiamy więcej jak i takie na których zarabiamy mniej, ale z racji na ekologię lub wyjątkowość chcemy je mieć w swojej ofercie. Sieciówki marżują swoje produkty na poziomie 50 - 60 %. W naszym przypadku marża oscyluje między 10 - 40 %.
TRANSPARENTNOŚĆ CENOWA
Cena : 115 zł
Materiały i praca
30.24 zł
To głównie koszty związane z produkcją i zakupem materiału, wynagrodzeniem krawcowej i przygotowaniem kolekcji (printy, sesje zdjęciowe, materiały marketingowe).
Koszty stałe
39.90 zł
To wynik prowadzenia działalności, w tym m.in: wynajem lokalu, media, wynagrodzenia pracowników, ubezpieczenia społeczne, utrzymanie strony internetowej, opłaty, abonamenty i licencje na oprogramowanie.
Podatki
28.63 zł
Jesteśmy firmą zarejestrowaną w Polsce i odprowadzamy podatki związane z prowadzeniem działalności w naszym kraju.
Inicjatywy
3.44 zł
Część zysku ze sprzedaży przekazujemy na wybrane inicjatywy, które promują wartości, jakie wyznajemy.
Marża i inwestycje
10.92 zł
To zysk po odliczeniu wszystkich kosztów i podatków. Z niej pokrywamy koszt nowych projektów, prototypów czy sprzętów, a także marżę partnerów handlowych i wynagrodzenie właścicieli.
LUKS Wartości
Wierzymy, że źródło pochodzenia produktów ma znaczenie. Zdajemy sobie sprawę z wpływu konsumpcji na środowisko. Chcemy, aby oferowane przez nas produkty odzwierciedlały wartości jakimi się kierujemy. W myśl naszych przekonań każda z naszej kolekcji niesie ze sobą istotny dla nas przekaz - ekologia, bliskość natury, praca nad sobą, równość społeczna i wolność. Wciąż wymagamy od siebie więcej, aby w przyszłości móc oferować produkty wytwarzane tylko i wyłącznie z ekologicznych materiałów, w duchu etycznej mody.
Certyfikowane materiały i nadruki
Wszystkie materiały i nadruki, które wykorzystujemy do produkcji są opatrzone minimum certyfikatem OEKO-TEX lub GOTS (Global Organic Textile Standard).
Ekologiczne pakowanie
Indywidualne zamówienia pakujemy w tekturowe pudełka, a hurtowe - głównie w pudełka z drugiej ręki. Papier na metki pozyskujemy z recyklingu.
Mniej plastiku
Ograniczamy użycie plastiku zarówno w wysyłce jak i codziennej pracy w naszym biurze. Segregujemy odpady dbając o środowisko.
Unikatowe projekty
Naszą filozofią jest tworzenie wyjątkowych produktów dostępnych w małych ilościach przy współpracy z młodymi, zdolnymi artystami. Rocznie wypuszczamy tylko dwie kolekcje, nie zachęcając do nadmiernego konsumpcjonizmu.
Lokalna i etyczna produkcja
Szyjemy głównie w małej pracowni w Sopocie, godnie wynagradzając nasze krawcowe.
SZYCIE na zamówienie
Zanim zamówienie trafi w Twoje ręce, musi przejść przez szereg etapów. Rozpoczynając od wpisania zamówionych produktów na listę i przekazanie jej konkretnej krawcowej, poprzez przygotowanie materiału, wykrój formy na produkt i ostatecznie: szycie. Jednak to jeszcze nie koniec. Gdy uszyte produkty trafiają do biura przychodzi czas na skompletowanie zamówienia. Zdarza się, że produkty z jednego zamówienia trafiają do nas od różnych krawcowych. Czekamy wtedy na ostatni produkt z zamówienia, aby je spakować. Po zapakowaniu możemy przygotować wysyłkę i skierować paczkę pod wskazany adres.
Czy wiesz, że około 1/4 zasobów przemysłu jest marnowana co roku jako pozostałości po nadprodukcji ubrań? Dzięki szyciu na zamówienie ograniczamy ryzyko związane z nadmiernym magazynowaniem produktów, które mogą się nie sprzedać i w ten sposób nie zaśmiecamy naszego środowiska.
Inicjatywy LUKS
Każda nasza kolekcja niesie za sobą jakiś przekaz, a część dochodów z jej sprzedaży przekazujemy różnego typu fundacjom, związanym z tematyką danej kolekcji. W przeszłości wspieraliśmy Stowarzyszenie Niebieski Motyl, fundację "Kupuj odpowiedzialnie", Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, fundację The Ocean Cleanup oraz fundację "Kosmos dla dziewczynek". Zysk z kolekcji The Roots przekazaliśmy na akcję Greenpeace "Adoptuj Pszczołę", letnia kolekcja 2021 Liberté wspomogła fundację Open Mind, działającą w myśl “świata bez barier” w zakresie lokalnej sztuki i kultury, a sprzedaż jesienno-zimowej linii Origin wsparła stowarzyszenie Geopark Świętokrzyski, które za cel obrało promocję i wykorzystanie unikatowego dziedzictwa geologicznego i kulturowego w turystyce zrównoważonej.
Razem pomagamy
W sezonie wiosna-lato 2022, część dochodu ze sprzedaży kolekcji MANIFEST została przekazana na rzecz fundacji “Voices of Children”. Fundacja zapewnia kompleksową pomoc dla dzieci i rodziców dotkniętych skutkami wojny. Ich celem jest zapewnienie wsparcia w zakresie relokacji i zakwaterowania, zwłaszcza kobietom i dzieciom, a także organizowanie ośrodków do prowadzenia zajęć grupowych dla dzieci ewakuowanych z miejsc objętych aktywnymi działaniami wojennymi. W 2022 “Voices of Children” szczególnie skupiła się na organizowaniu pomocy psychologicznej ofiarom wojny w Ukrainie.